Hoe versterk je de betrouwbaarheid?

Als je een eigen webshop hebt dan is het belangrijk dat je het vertrouwen van je bezoekers wint. Als bezoekers het idee hebben dat zij zich in een betrouwbare webshop bevinden dan is de kans groter dat zij een order zullen plaatsen. Benieuwd wat je kunt doen om je betrouwbaarheid te vergroten? Lees het hier!  

Keurmerk

Webwinkels met een webwinkelkeurmerk voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving. Een keurmerk zorgt voor meer vertrouwen in jouw webshop. Je kunt je aanmelden bij verschillende stichtingen voor een webwinkelkeurmerk. Enkele webwinkelkeurmerken zijn Webshop Keurmerk, WebwinkelKeur en Thuiswinkel Waarborg. Vergelijk de verschillende keurmerken met elkaar en bekijk welke het beste aansluit bij jouw wensen.

Contactpagina

Als een bezoeker iets wilt bestellen in je webshop is het handig voor deze persoon om te weten dat hij/zij ook contact met je kan opnemen. Het vermelden van een e-mailadres en een telefoonnummer is het belangrijkst (en dat je uiteraard ook bereikbaar bent via deze gegevens). Daarnaast is het vermelden van een KvK-nummer en een adres ook een pluspunt.

Betaaloplossing

Het is voor gebruikers belangrijk dat zij in een veilige betaalomgeving online hun bestelling kunnen betalen. Door betaaloplossingen aan te bieden en door de logo’s te plaatsen van de online betalingsmogelijkheden die je aanbiedt creëer je meer vertrouwen bij de klant.

Reviews

Je kunt er voor kiezen om reviews weer te geven in je webshop of bijvoorbeeld op je Facebookpagina. Klanten die iets bij je gekocht hebben kunnen er dan voor kiezen om een beoordeling te plaatsen waarin zij feedback geven. Veel positieve reviews en tevreden klanten geven potentiële nieuwe klanten wellicht het extra zetje dat zij nodig hebben om een product te bestellen. Bij de pakketten van Starteenwinkel.nl heb je de mogelijkheid een koppeling te maken met Kiyoh of The Feedback Company.

Wanneer zijn je reviews geloofwaardig? Lees het hier.

Garanties over levering en producten

Bied de bezoeker van de webshop duidelijke informatie aan over de levering van de producten en over de producten zelf. Klanten die geïnteresseerd zijn om een product te bestellen willen uiteraard weten wanneer zij dat product kunnen verwachten en onder welke voorwaarden. Enkele vragen die klanten kunnen hebben zijn:

“Wanneer krijg ik mijn product bezorgd?”

“Kan ik het artikel alleen ruilen of ook retourneren?”

“Zijn er altijd bezorgkosten of wordt mijn product vanaf een bepaalde prijs gratis thuisbezorgd?”

Bedrijfsinformatie

Vertel op bijvoorbeeld een about us pagina wat over het bedrijf. Wat voor producten bied je aan in je webshop? Welke merken? Geef de bezoeker van je webwinkel een beeld van je bedrijf.