Referenties van klanten: geloofwaardigheid is het sleutelwoord

Mensen raken sneller overtuigd van een product of dienst wanneer zij positieve referenties van anderen hierover lezen. Je doet er dus goed aan referenties van klanten binnen je webshop te plaatsen. Maar let op: de referenties moeten geloofwaardig overkomen, anders loop je kans dat klanten het vertrouwen in je verliezen. Als iedereen het doet, zal het wel goed zijnDe werking van referenties (ook wel testimonials genoemd) berust op een bekend overtuigingsprincipe genaamd sociale bewijskracht. Dit houdt in dat mensen van nature geneigd zijn om bij het nemen van beslissingen te doen wat anderen ook doen. Wanneer we zien dat een bepaald product door veel mensen positief wordt beoordeeld of veel wordt verkocht, zijn we eerder geneigd te denken dat dit product een goede keus zal zijn.Maak je referenties geloofwaardigBezoekers zijn vaak wantrouwig als het om referenties op een website gaat. Logisch, want deze zouden immers ook door het bedrijf zelf kunnen zijn geschreven. Maar door op de volgende punten te letten, maak je je referenties een stuk geloofwaardiger:- Plaats niet alleen positieve, maar ook negatieve referenties op je site- Plaats de uitspraken van je referenties tussen aanhalingstekens. Zo maak je nog duidelijker      dat het om een citaat van je klant gaat.- Geef zoveel mogelijk informatie over de persoon die de referentie heeft afgegeven.- Laat eventuele taalfouten van je testimonials in de reacties staan.Referenties kunnen je klanten nét dat laatste zetje geven om een aankoop te doen. Maak het dus mogelijk voor je klanten om referenties over jouw bedrijf of producten te geven, en zet deze op je site!