Tips voor de zomerperiode

De maanden juli en augustus, zijn voor webwinkeliers niet altijd de meest productieve maanden. Vrijwel elke webwinkel, op een webwinkel voor wijn, barbecues en badkleding na wellicht, krijgt te maken met een behoorlijke daling van de bezoekersaantallen en verkopen. 

We geven je een aantal tips om de tijdens de zomerperiode toch klanten van je webwinkel te stimuleren tot aankopen. 

1. Bedenk een zomeractie

Bedenk een leuke actie die je in de zomerperiode kunt uitvoeren zodat je toch bezoekers blijft trekken naar je webwinkel. Communiceer je actie op een leuke en overtuigende manier.


2. Zorg voor goede vervanging

Als je langere tijd weg gaat kan het handig zijn een goede vervanger te zoeken die de orders beheerd en verstuurd. Je stelt op deze manier bezoekers niet teleur. 


3. Garandeer je levertijd

Online shoppers worden in de zomermaanden vaak teleurgesteld met verlate leveringen. Als jouw leveringen wel op tijd zijn, zorg er dan voor dat je dit duidelijk vermeld. Voor veel klanten kan een snelle levering net het zetje in de rug geven dat ze nodig hebben om producten te bestellen. 


4. Bereid je voor op de drukke periodes

In de zomermaanden houd je waarschijnlijk wat extra tijd over om te besteden. Je kunt je hierdoor ook alvast goed voorbereiden op komende, drukkere periodes. Bedenk bijvoorbeeld alvast een marketingstrategie en bereid je campagnes voor. 


5. Verbeter de webwinkelprocessen. 

Vaak merk je tijdens piekperiodes dat bijvoorbeeld je orderproces niet optimaal is ingericht. De zomermaanden kun je dan gebruiken om hiermee te experimenteren. Richt je werkwijze opnieuw in met de ervaring die je eerder hebt opgedaan om de efficiĆ«ntie te verhogen.